یاس ارغوان
یاس ارغوان

یاس ارغوان

می توان زیبا زیست . . .

میتوان زیبازیست….
نه چنان سخت که از عاطفه دلگیر شویم….
نه چنان بی مفهوم که بمانیم میان بدوخوب!….
لحظه ها میگذرند…..
گرم باشیم پرازفکر وامید….
عشق باشیم و سراسر خورشید…




یا ضامن آهو


تا چند روز دیگه


منم کبوتر میشم


کبوتر حرم...


هرکی دلتنگه


بسم الله ...


ماه

ماه در میاد که چی بشه
میخواد عزیز کی بشه 
ماه در میاد چکار کنه
باز آسمون رو تار کنه
نمی دونه تو هستی 
بجای اون نشستی
نمی دونه تو ماهی
تو که رفیق راهی

عجب حکایتی شده             فکر تو عادتی شده

که از سرم نمیره                      که از سرم نمیره

عجب روایتی شده              عشقت عبادتی شده

خدا ازم نگیره                          خدا ازم نگیره

ماه در میاد که چی بشه       میخواد عزیز کی بشه 

ماه در میاد چکار کنه            باز آسمون رو تار کنه

نمی دونه تو هستی              بجای اون نشستی

نمی دونه تو ماهی                     تو که رفیق راهی

یه ماه می خواستم که دارم      ای ماه شام تارم

تویی رفیق راه من                     ای غنچه ی بهارم

یه ماه می خواستم که دارم      ای ماه شام تارم

تویی رفیق راه من                     ای غنچه ی بهارم

ماه در میاد که چی بشه         میخواد عزیز کی بشه 

ماه در میاد چکار کنه            باز آسمون رو تار کنه

نمی دونه تو هستی              بجای اون نشستی

نمی دونه تو ماهی                     تو که رفیق راهی

عجب حکایتی شده               فکر تو عادتی شده

که از سرم نمیره                      که از سرم نمیره

عجب روایتی شده               عشقت عبادتی شده

خدا ازم نگیره                          خدا ازم نگیره

ماه در میاد که چی بشه   

میخواد عزیز کی بشه 

ماه در میاد چکار کنه     

باز آسمون رو تار کنه

نمی دونه تو هستی 

بجای اون نشستی

نمی دونه تو ماهی

تو که رفیق راهی

رنگ این روزای من


سیا سفیده همه چی ، موهای من طلاییه 


حق با تو بود بدون تو ،این جا عجب هواییه


موهامو مشکی می کنم ،به رنگ این روزام بیاد


آیینه هم داره میگه ، مشکی چقد بهت میاد..!


چشمای بسته ی تو رو


چشمای بسته ی تورو ، با بوسه بازش می کنم

قلب شکسته ی تورو ، خودم نوازش می کنم

نمی زارم تنگ غروب ، دلت بگیره از کسی

تا وقتی من کنارتم ، به هر چی می خوای ، می رسی

خودم بغل می گیرمت ، پُر می شم از عطر تنت

کاشکی تو هم بفهمی که ، می میرم از نبودنت

خودم به جای تو شبا ، بهونه هاتو می شمرم

جای تو گریه می کنم ، جای تو غصه می خورم...

هرچی که دوست داری بگو، حرفای قلبتو بزن

ل خوشی هات مال خودت، درد و دلات برای من

من واسه ی داشتن تو ، قید یه دنیا رو زدم

کاشکی ازم چیزی بخوای ، تا به تو دنیامو بدم

هرچی که دوست داری بگو ، حرفای قلبتو بزن

دل خوشی هات مال خودت ، درد و دلات برای من

من واسه ی داشتن تو ، قید یه دنیا رو زدم

کاشکی ازم چیزی بخوای ، تا به تو دنیامو بدم

خودم بغل می گیرمت ، پُر می شم از عطر تنت

کاشکی تو هم بفهمی که ، می میرم از نبودنت

خودم به جای تو شبا ، بهونه هاتو می شمرم

جای تو گریه می کنم ، جای تو غصه می خورم ...


هرگز رهایش نکنید ...

کسی را پیدا کنید که :
هیچگاه از بوسیدن شما خسته نشود .
وقتی احساس حسادت میکنید ، شما را در آغوش بگیرد .
وقتی عصبانی هستید شما را درک کند و ساکت بماند .
وقتی حالتان خوب نیست ، دستتان را بگیرد .
آینده خود را با شما تصور کند و برایش برنامه ریزی نماید .
وقتی چنین کسی را یافتید ... 

... هرگز رهایش نکنید ...

ده فرمان "ریچارد داوکینز" برای زندگی بهتر:


ده فرمان "ریچارد داوکینز" برای زندگی بهتر:


۱- با دیگران کاری نکن که نمیخواهی با تو بکنند.

۲- بکوش تا هیچ گاه آسیبی به کسی وارد نکنی.


۳- با دیگر انسان ها، موجودات زنده و کل جهان با عشق، صداقت، وفا و احترام رفتار کن.


۴- از تبهکاری چشم نپوش و اجرای عدالت دریغ نورز، اما همواره آماده باش تا فرد بدکاری را که به بدی خود اذعان کرده و صادقانه پشیمان است ببخشی.


۵- زندگی ات را با حس شادی و شگفتی پی گیر.

۶- همواره بکوش چیز های تازه بیاموزی.


۷-همه چیز را بسنج، همواره باورهای خود را با واقعیت باز آزما و آماده باش حتی عزیزترین باورهایت را هم که با واقعیت نمی خواند کنار نهی.


۸- هرگز به دنبال سانسور کردن خود یا دوری جستن از مخالفانت نباش همواره به دیگران حق بده تا مخالف تو باشند.


۹- عقاید خود را مستقلاً و بر مبنای خرد و تجربه خود برگزین، نگذار دیگران تو را به پیروی کور کورانه بکشانن.

۱۰-همه چیز را به پرسش بگیر.


جانم رقیه

یه دختری رو خاک ویرونه نشسته

رفته تو فکر باباشو چشماشو بسته

از آدما خسته شده دلش شکسته

 

از بس که گریه کرده اون صداش گرفته

تنگه دلش، دلش برا باباش گرفته

عمه زیر بازوهاشو یواش گرفته

 

موی سپیدش رو با روسریش پوشونده

     آستینشو تاروی انگشتاش کشونده

      با این کارش هستی زینب و سوزونده   

 

دعا جهت گشایش گرفتاری

(سبحان الله یا فارِجَ الهَمّ و یا کاشفَ الغَم فرِّجْ هَمّی و یَسِّرْ امری وارحَمْ ضعفی و قِلةَ حیلتی و ارزُقنی من حیث لا اَحتَسِبُ یاربّ العامین))


منزه است خداوندی که بر طرف کننده غم ها است. غم و مشکل من را برطرف کن، بر ضعف و کمی چاره ام رحم کن و مرا از جایی که گمان نمی کنم روزی ده .....ای پروردگار جهانیان.

حضرت محمد (ص) فرمودند : هرکس مردم را از این دعا با خبر کند در گرفتاریش گشایش پیدا می کند.

کوروش کبیر




نامش نیک ترین نام در تاریخ وفرهنگ ایران و جهان است

نامش برایمان یاد آور سرافرازی 2500 ساله ی ایران است


نامش موجب افسوس ما برای از دست دادن آن دوران است


نامش در برگه ی بیست و نهم ماه اکتبر گاهشمار جهان است


ولی شرمسارم که بگم نامش در گاهشمار میهنش ایران نیست


هفتم آبان برابر با بیست و نهم اکتبر روز جهانی کورش بزرگ است


روز ایرانی و جهانی کورش بزرگ به شما ایرانیان ارجمند فرخنده باد


علمدار حسین


آب را گل نکنید 


شاید از دور علمدار حسین ع


مشک طفلان بر دوش


زخم و خون بر اندام


می رسد تا که از این آب روان


پر کند مشک تهی، ببرد جرعه آبی برساند به حرم


تا علی اصغر ع بی شیر رباب س


نفسش تازه شود و بخوابد آرام 


آب را گل نکنید... تا که شرمنده نگردد عباس ... تا که پژمرده نگردد گل یاس 


رفیق


ﺣﺎﻝ ﻣﺎ ﺑﺎ ﺩﻭﺩ ﻭ ﺍﻟﮑﻞ ﺟﺎ ﻧﻤﯿﺎﯾﺪ ﺭﻓﯿﻖ ....
ﺯﻧﺪﮔﯽ ﮐﺮﺩﻥ ﺑﻪ ﻋﺎﺷﻖ ﻫﺎ ﻧﻤﯿﺎﯾﺪ ﺭﻓﯿﻖ ...

ﺭﻭﺣﻤﺎﻥ ﺁﺑﺴﺘﻦ ﯾﮏ ﻗﺮﻥ ﺗﻨﻬﺎ ﺑﻮﺩﻥ ﺍﺳﺖ ....

ﻃﻔﻞ ﺣﺴﺮﺕ ﻧﻮﺵ ﻣﺎ ﺩﻧﯿﺎ ﻧﻤﯿﺎﯾﺪ ﺭﻓﯿﻖ ....

ﺩﺳﺖ ﻫﺎﯾﺖ ﺭﺍ ﺧﻮﺩﺕ" ﻫﺎ"ﮐﻦ ﺍﮔﺮ ﯾﺦ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ ...

ﺍﺯ ﻟﺐ ﻣﻌﺸﻮﻗﻪ ﻫﺎﻣﺎﻥ " ﻫﺎ"ﻧﻤﯿﺎﯾﺪ ﺭﻓﯿﻖ ...

ﻫﻀﻢ ﺩﻟﺘﻨﮕﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﻮﺝ ﻫﺎ ﺁﺳﺎﻥ ﻧﺒﻮﺩ ..

ﺁﺏ ﺩﺭﯾﺎ ﺑﯽ ﺳﺒﺐ ﺑﺎﻻ ﻧﻤﯿﺎﯾﺪ ﺭﻓﯿﻖ ...

ﯾﺎ ﺷﺒﯿﻪ ﺍﯾﻦ ﺟﻤﺎﻋﺖ ﺑﺎﺵ ﯾﺎ ﺗﻨﻬﺎ ﺑﻤﺎﻥ ...

ﻫﯿﭽﮑﺲ ﺳﻤﺖ ﺩﻝ ﺯﯾﺒﺎ ﻧﻤﯽ ﺁﯾﺪ ﺭﻓﯿﻖ


صادق هدایت