یاس ارغوان
یاس ارغوان

یاس ارغوان

مادرم...


خاک را پرسیدم

می توانی آیا دل مادر گردی؟

آسمانی شوی و خرمن اختر گردی؟

گفت نی نی هرگز

من برای این کار بوستان کم دارم

در دلم گنج نهان کم دارم

این جهان را گفتم

هستی و مکان را گفتم

میتوانی آیا لفظ مادر گردی؟

همه ی رفعت را

همه ی عزت را

همه ی شوکت را

بهر یک ثانیه بستر گردی

گفت نی نی هرگز

من برای این کار آسمان کم دارم

اختران کم دارم

رفعت و شوکت و شان کم دارم

عزت و نام و نشان کم دارم

آن جهان را گفتم میتوانی آیا

لحظه یی دامن مادر باشی؟

گفت نی نی هرگز

من برای این کار

باغ رنگین جنان کم دارم

آنچه در سینه مادر بود آن کم دارم


نظرات 4 + ارسال نظر
روشنک چهارشنبه 22 بهمن 1393 ساعت 19:49 http://dkhtrasmanha.mihanblog.com/

دوتا سلامتی میگم برا مادرا:

اولیش به سلامتی مادری که روز تولد فرزندش بوسه بر پیشانیش میزاره بی انکه فرزند بفهمد

دومی به سلامتی فرزندی که توی تابوت بوسه میزند بر پیشانی مادرش بی انکه مادر بفهمد

sevda یکشنبه 19 بهمن 1393 ساعت 23:52 http://dokhtarunehaa.blogfa.com

.:: سعـ ـی نـکـ ـن متـفـ ـاوتـــ بـاشـ ـی ::.

.:: فقط خوبــ ـ بـ ـاش ::.

.:: ایـ ـن روزهـ ـا "خوبــ ـ بــ ــودن" ::.

.:: بهـ انـدازه کـ ـافـی "متفـ ـاوتـــ" اسـت ::.

سعی میکنم همیشه خوب باشم..

مهسا یکشنبه 19 بهمن 1393 ساعت 22:38 http://gowithwith.blogsky.com/

دوستت دارم چون تنهاترین ستاره زندگی منی...
دوستت دارم چون تنهاترین مصراع شعرمنی.. .
دوستت دارم چون تنهاترین فکر تنهایی منی...
دوستت دارم چون زیباترین لحظات زندگی منی...
دوستت دارم چون زیباترین رویای منی...
دوستت دارم چون زیباترین خاطرات منی...
دوستت دارم به یک نگاه عشق منی...

مادرت...واقعا هم مادر بیستی هست...ستاره قلبت

چه زجری می کشد آنکس که انسان است و از احساس سرشار است

چه زجری میکشد؟؟؟؟؟

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد